söndag 20 januari 2019

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en lista på 110 saker som gör en talare bra. Jag blev helt såld. Jag har hålla föreläsningar sedan 2001 och fått mycket bra feedback. Men ska man utvecklas krävs att man utsätter sig för nya utmaningar.
   Jag anmälde mig och ska spela in mig själv fyra gånger under två år, skicka in 18 minuter, och bli bedömd efter 110 kriterier. Titta gärna på filmen där David presenterar hela konceptet på youtube.
   Jag har hittills bara skickat in en film. Nu ska jag öva på fem saker innan jag skickar in nästa film.  Nervöst väntade jag på feedbacken och till min glädje är jag certifierad via speakerrating som en guldtalare. Men det finns fler steg och jag övar varje dag på mina elever, 20 lektioner per vecka. De tror nog att det helt har snurrat i mitt huvud. :) 
   Jag är stolt över min insats och jag känner det utmanade att träna på just mina fem saker.

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...