fredag 6 mars 2009

www.urkund.se - urnöjd!

Jag har fått rekommenderat av många skolor att skaffa urkund. Vi har äntligen fått igenom det på vår skola. Vi är en liten skola, runt 500 elever. Man betalar via elevantal. På vår skola kostar det runt 10 000 att vara med ett år. Jag sitter och sammanställer vad alla mina elever har gjort i A-, B- och C-kurserna i svenska. Jag har totalt 6 grupper och runt 150 elever. De har producerat massor under året. Nu har jag skickat in ungefär 200 alster till urkund. Vissa har jag misstänkt att stora delar har blivit hämtade från nätet, men det är svårt att söka om det är 20% som blivit hämtat lite här och där. Av de 200 alstren så är kanske 10 icke acceptabla. De eleverna har hämtat mellan 20-50% från olika källor utan att ange någon källa. Jag tycker att 10 000 kronor inte är speciellt mycket! Tänk vilken tidsbesparing! Jag är supernöjd, men det tror jag inte eleverna kommer att vara när jag berättar efter sportlovet!

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...