onsdag 14 juli 2010

Föreläsningar

Jag håller ganska många föreläsningar i metodik, pedagogik och retorik. Sedan 2005 har jag spelat in mig själv av två anledningar. För det första för att höra hur jag låter. Jag måste kolla om jag har börjat med några nya "tics". Jag rekommenderar alla som pratar inför folk att spela in sig själva, bästa fortbildningen. För det andra så tänkte jag skriva ned det jag säger :). När jag sitter framför datorn har jag inte alltid inspiration, men när jag står och föreläser så kommer jag på massor med bra exempel. Det kommer att komma mer på bloggen nu. Igår lyssnade jag i 3 minuter och skrev ned 1 A4! Jag har säkert 40 timmar inspelade. Jisses!

Med det vill jag säga att jag kommer att uppdatera min blogg lite oftare och för er som är med på min tipslista, det kommer att komma lite fler tipsbrev med mycket praktiska lärartips!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag är så glad för nu har jag beställt Mais oui 3 till mina elever i åk 1! Mais oui 1 och 2 har fungerat klockrent - stort tack för att du har skapat ett läromedel som är inspirerande och lärorikt! Tidsbesparande dessutom då böckerna är fulla av stimulerande uppgifter och lärarhandledningen är perfekt!

Maria i Boden

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...