lördag 5 juli 2008

Solskenshistoria av Mikaëla Lind i Uppsala

Jag tog ut mina sjuor och pratade med dem en och en när de fått tillbaka sina prov. En kille fick höra av mig att det var bra att han hade fått godkänt, men att jag var säker på att han kunde mycket mer egentligen. Jag talade om för honom att han var smart och måste ha lätt för att lära in eftersom han lärde sig så mycket utan att kläsa hemma (det pratade vi om först, han sa att han inte hade plgugat så mycket). Jag försökte peppa och stärka honom att börja satsa mer tid på att läsa på spanskläxorna, så att han inte kastar bort sin förmåga. Senare, i slutet av lektionen hörde jag hur han berättade för en kompis: "Jag ska fan satsa på MVG i nian". Tror du jag kände mig som en vinnare då? Jag blev alldeles varm! Han fick veta att han KAN och det fick honom att vilja satsa. Nu ska jag försöka komma ihåg att påminna honom om att han ska satsa på MVG. Jag tror inte han kommer kunna få det, men absolut VG.

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...