onsdag 17 februari 2010

Rollspel är liksom grejen!

Jag hade en vansinnigt kul lektion i måndags. Jag har en blandgrupp med sjuor, åttor och en nia. Jag körde rollspel hela lektionen. De har Mais Oui 1 och 2. I lärarhandledningen till de böckerna finns rollspel till varje Unité. Jag körde rollspelen till unité 1-5 i Mais Oui 1 med alla. Suverän repetition. Eleverna pratade konstant franska i 60 minuter! De pratade bra dessutom, bra flyt och de kunde föra en konversation. En mycket stolt lärare som hjälpte dem med några få ord. Rollspel är helt fantastiskt! Om eleverna vänjs från början att spela ett rollspel per kapitel så blir det inte så konstigt att prata. Sååå kul att vara lärare! :)

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...