söndag 26 oktober 2008

Anmäl dig om du inte gjort det!


Ännu ett inlägg som inte är språkrelaterat, men för mig är det nog detta jag tänker mest på just nu!

Sedan i maj är min livssituation helt annorlunda. Jag är fortfarande förvånad över att livet kan ändras så totalt på några sekunder. Jag är inte ensam. Varje dag förändras livet radikalt för många människor på olika sätt. När en människa i ens närhet blir allvarligt sjuk förändras världsbilden och helt plötsligt ändras "viktighetsgraden" på saker. När det går en längre tid så förändras grundvärderingarna. Det är jobbigt att åka mental berg- och dalbana, det tär. Vi vet fortfarande inte om min man behöver transplantera ett nytt hjärta. Kanske vet vi i december.

Det är förvånansvärt många som inte har anmält sig till donationsregistret. 1 516 031 personer var registrerade i donationsregistret den 30 september 2008. Det spelar ingen roll om du vill donera eller ej, huvudsaken att du tar ett beslut. Det är inte snällt att lämna det beslutet till sina närmaste i en svår situation. Gå in på https://app.socialstyrelsen.se/donation/anmaldon.aspx och anmäl dig och hela din familj! Jag lovar, om du var i min situation skulle du önska att alla i hela Sverige hade anmält sig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det gjort! Snabbt och enkelt! Visserligen har jag haft ett litet kort i min plånbok i en herrans massa år nu. Kortet gavs ut av apoteken för kanske 10-15 år sedan. Har länge tänkt att jag borde registrera mig via nätet. Nu är det gjort!

Marie Rödemark sa...

Tack! Det värmer!

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...