fredag 3 oktober 2008

Forts på blockeringsborttagare...

Sedan är vi ju de flesta av oss utrustade av en liten gubbe på axeln som berättar för oss vad vi kunde ha gjort bättre eller att vi inte riktig duger, att vi inte är tillräckligt bra eller att någon annan kan göra det bättre. Vi kan kalla den där gubben för Jante eller för Prestige. Där har vi faktiskt ett val. Vi kan välja att lyssna på honom eller vi kan välja att ignorera honom! Vem är det som säger att han har rätt? Skaffa er ett mentalt basebollträ och slå undan honom så fort han öppnar munnen. Det bästa är att ni kan använda det mentala basebollträt på andra med! Jag brukar gå runt och slå bort gubbar i mitt klassrum, hos mina vänner och kollegor och hos mig själv naturligtvis, men han börjar bli ganska rädd för mig nu, så han visar sig inte lika ofta! Ett mycket användbart verktyg. :)

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...