måndag 6 oktober 2008

Hinder - till för utveckling!

Man kan även gå en hinderbanekurs. Ok, vad händer om jag står här och framför mig har jag ett hinder. Jag tycker att det är jobbigt att ta mig över det, men vem har sagt att allt ska vara lätt? Om allt är lätt, tror ni att man utvecklas optimalt då?

Vi kan ta Karolina Klÿft som exempel. Hon hoppar höjdhopp, hon börjar som 10-åring. Hon sätter ribban på 1.10. Hon klarar det. Vad tror ni att hon gör sen? Sätter hon ribban på 1.10 igen och är nöjd för att hon har klarat det igen? Resten av hennes liv??? Om man inte höjer hindren och ökar svårighetsgraden så utvecklas man inte. Då står man kvar på samma ställe och stampar. Om man tar sig över ett hinder befinner man sig inte på samma ställe som inte, man har gått vidare från punkt A till punkt B. Det är det som kallas livet! Vi går hela tiden från punkt till punkt och utvecklas hela tiden. Om vi kan se problemen som en utvecklingsmöjlighet är de lättare att hantera än om vi ser dem som problem.

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...