tisdag 24 november 2009

Härma förebilder – smörgåsbord av pedagoger

Jag älskar att gå på föreläsningar, läsa böcker, få inspiration av andra. Det finns ett smörgåsbord av pedagoger och förebilder därute!
Jag antar att du också har många förebilder. Varför inspirerar de dig? Analysera dem och punkta ner de egenskaper du tycker är bra hos dem. Är det möjligt att du kan ”sno” några av deras egenskaper, tricks som gör att de upplevs som bra? Jag är helt hämningslös. Jag tar efter egenskaper av alla människor jag beundrar. Om det känns rätt för mig så tar jag efter. Det går inte att göra om sig själv och bli någon man inte är, men känns det rätt så finns det i dina dolda resurser! Då är det bara att plocka fram fantastiska egenskaper ur den guldgruva som är du! Utnyttja dig till 100%. Vad är det för egenskaper som just du vill ha?

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...