måndag 11 augusti 2008

Inlägg från Åsa Falk

Tack för ditt brev om arbetsmoral osv. Jag håller med dig och jobbar ungefär som du. Det ger faktiskt som du säger resultat. Med jämna mellanrum tar jag också upp allmänna tankar om språk och språkinlärning och metakognitiva inslag med egen utvärdering. Då märker jag också att energin och utvecklingen i klassen ökar. I mina språkgrupper har jag från och med ifjol börjat med att efter 2-3 veckor byta arbetsgrupp. Jag säger till eleverna att det är viktigt att kunna arbeta med alla olika slagsmänniskor. Innan jag börjar med rundflyttningen får de anonymt skriva ner två personer de arbetar bra med och även om det är någon de tycker är väldigt svårt att samarbeta med. Där hämtar jag mycket viktig fakta hur gruppen fungerar. Nu är sjuorna inkörda på att hela tiden få träna sig att arbeta med nya människor. Så har jag tidigare gjort i mina sv/eng grupper med gott resultat.
Ja, nu börjar en ny termin. Lycka till!! Amicalement Åsa Falk BrownStora Högaskolan

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...