torsdag 7 augusti 2008

MVG i allt


En av annonserna från google på min blogg hade titeln, mvg i allt. Jag blev nyfiken och gick in och kollade. Det är titeln på en bok. Jag var tvungen att köpa boken av ren nyfikenhet. http://www.redaktionen.se/produkt.php?visa=mvg
Mycket av det som står i boken är rena självklarheter för oss som är lärare, men mycket som vi tycker är självklart är inte det för eleverna. Jag tycker att det verkar vara en bra bok. Den handlar om vett och etikett och studieteknik, mycket peppning och väldigt strukturerat hur man gör steg för steg. Lite torr, men jag kommer att rekommendera en del av mina elever att köpa den.

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...