måndag 2 juni 2008

100 sätt att rädda världen


Hej, när jag var på sjukhuset igår stod jag och tittade på böcker. Jag fastnade för en bok som heter 100 sätt att rädda världen av Johan Tell. Min pappa var miljöpartist nästan innan miljöpartiet fanns. Jag har blivit itutad att miljön är viktig sedan jag var barn. På den tiden var det bara människor med palestinasjalar som använde såpa istället för annan besprutning på träden.
Jag är stolt över hur långt miljötänkandet har kommit i Sverige. För min 13-årige son är allt helt naturligt, att sopsortera, att släcka lampor, att vara klimatsmart.
Jag har lagt boken på toaletten och jag har lovat mig själv att läsa 1-2 tips varje gång jag sitter där. *ler* Förhoppningsvis kan jag göra något mer för miljön om jag får 100 tips till!
Det här handlade inte alls om skola, språk eller pedagogik, men om vi inte börjar tänka på vår kära jord så spelar allt annat egentligen ingen roll!

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...