fredag 27 juni 2008

Alla steg i samma klass


Nu har jag då fått min tjänst. Jag vet inte hur det ser ut för er på gymnasiet, men jag har fått alla steg i samma klass (1-4). Det sätter lite press på mig som lärare, men jag har gjort det förut. Det är bara det att i år är det helt självklart att det ska vara så. Jag gillar inte riktigt att bli tagen för given!
Jag har haft mitt "fantastiska system" med portfolio för de olika stegen. En plastficka för varje elev som läggs ner i en låda med det steg eleven går. I den plastfickan finns en försida med namn och vad som ska göras under hela kursen, sedan fyller jag bara i under årets gång.

Det som är intressant är att i dagsläget har jag inte någon som ska läsa steg 1, men väldigt många som ska läsa steg 3. Kan det vara så att högskoleverket med sin viktning av fortsättningskurserna ligger bakom? *ler* Det känns skönt att se att det är viktigt.

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...