söndag 6 april 2008

Tips på att jobba med "kroppsdelar"


Hej! Jag har tagit en av mina gamla klippdockor och dragit linjer från olika kroppsdelar. Det brukar eleverna uppskatta.MVH Maria Netterfors Gudmunds
Eftersom jag vill bidra med klippdockor så sökte jag och hittade en helt charmerande sida med klippdockor från alla tidningar från 20-talet och framåt. http://kattisdolls.net/klippdockor/oversikt.htm Det är bara att klicka på en av tidningarna så kommer massor av dockor upp. Jag lade in Tage Danielsson och först en modern på Regina Lund, men jag tog bort henne!!!!! *ler* Gå in på Husmodern och titta på alla fantastiska "historiska klippdockor" som fanns med på 40-talet! Jag har lagt in Marie Antoinette. Amicalement Marie

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...