måndag 10 mars 2008

Beställa från nätet - säkert kort?

Jag beställer ganska mycket från nätet. Tyvärr måste man lämna ut sitt kortnummer när man beställer. Man får nästan aldrig hämta ut sina beställda saker på posten och betala där. Jag har fixat ett visakort som jag bara beställer på nätet med. Innan jag beställer kollar jag upp hur mycket sakerna kommer att kosta. Sedan sätter jag in den summan på mitt "Internetvisakort", sedan beställer jag mina skivor, böcker, spel eller vad det nu är. Då slipper jag oroa mig för att mitt kortnummer kommer i fel händer. Jag ger sedan räkningen till skolan och får ersättning om det är material som jag ska använda där. Kortkostnaden på 250 kronor per år betalar jag själv, men jag beställer mycket privat med. Då har man ett säkert kort, och det är värt mycket idag!

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...