lördag 15 mars 2008

Verbmemory på franska

Hej!
När jag är ute och föreläser så pratar jag ofta om min "kul-låda eller roliga låda". Eftersom mina elever jobbar individuellt och jag sällan har genomgångar med hela klassen, så är roliga lådan ett sätt att göra något annat. Jag har även lagt dit "tråkiga grammatikmoment" som upplevs som roligare av eleverna.
En rolig låda tar lite tid att fixa, men allt man lägger i den finns ju kvar "i all evighet". Så eftersom allt tar tid och tid är väl det man har minst av som lärare så tänkte jag att jag skulle sälja vissa av sakerna ni kan lägga ner i er "roliga låda".
Jag tänkte börja med verbmemory. Det är alltså 47 verbmemory på franska som är tryckta, laminerade och klippta, klara att användas.Om du är intresserad av maila mig. Jag håller på att göra mer saker som man kan stoppa i den, men det tar lite tid. Varje verbmemory består av 24 lappar. På 12 av dem är det pronomen eller namn och på 12 är det verbformer som ska paras ihop med pronomen-, namnlapparna.
I paketet ingår:
Grundpaket: Tre av vardera verb 1-10 = 30 stycken verbmemory: laminerade, klippta och klara att användas. (i tre olika färger, så man inte blandar ihop dem)
Tillägg: Ett var av verben 11-27 = 17 stycken verbmemory: laminerade, klippta och klara att användas.
Ett instruktionsblad som eleverna kan läsa igenom innan de börjar spela.
En CD-skiva med allt som ingår: verb, instruktionsblad så att du kan trycka ut dem själv och producera flera vid behov. På den skivan finns även alla verb som planscher som du kan sätta upp i klassrummet eller ge till eleverna så de kan sätta upp dem hemma.

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...