måndag 10 mars 2008

Metoder för alla stilar - Lena Boström

Dagens tips handlar om en helt fantastisk människa. Jag var jag på en 7-timmars fortbildning med Lena Boström i Östersund. Jag har aldrig varit med om att 7 timmar har gått så fort som då. Lena kommer från Örnsköldsvik och hon har arbetat med olika inlärningsstilar och jobbat under många år med att ta fram material så att det passar alla typer av elever och så att eleverna ska utvecklas så optimalt som möjligt efter sin egen inlärningsstil.

Hon har skrivit flera böcker som är mycket läsvärda. Det jag tänker tipsa om idag är hennes pärm med material som man får kopiera helt fritt på den egna skolan när man väl har köpt det. Det är en pärm med 200 sidor med konkreta tips och idéer som är användbara i moderna språk, svenska och fler ämnen. En otrolig inspirationskälla! Jag rekommenderar den varmt! Här är en bild på den! Såhär står det i informationen om den:

METODPÄRM - Metoder för alla stilar. Ett användbart, nytt och spännande material för den som vill arbeta metodiskt med inlärningsstilar i klassrummet! Olika metoder, spännande teman, olika mentala krokar, lektioner, planeringar och redovisningar för olika stilar och mycket mera!
Fri kopiering för köpare, 190 sidor.
Pris: 995 kr


Lenas hemsida är http://www.lenabostrom.se Där finns det länkar "Böcker" som leder till den här pärmen. Det finns mer att hitta.

Om ni kan och har råd, gå på en av hennes föreläsningar och låt er inspireras!

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...