lördag 8 mars 2008

Positiv feedback

Hej alla språkvänner,

Jag är precis hemkommen från föreläsningar i Falun och Uppsala. Det är otroligt inspirerande att träffa er språklärare. Jag får en enorm positiv kick utav er som jag lever på i flera veckor! Det ni!


Som vanligt pratade jag mycket om positiv feedback, och jag tycker att det är otroligt viktigt. Om era rektorer skulle uppmärksamma all den energi och arbete som ni dagligen lägger ner på att få allt att fungera med salar, tider, läromedel, elever, konferenser, att vara kuratorer, handledare, mammor, pappor, med mera, och ge er den feedback ni är värda, så tror jag att ni skulle växa och orka mer! Feedback ger energi! Så är det! Dessutom ger det energi att ge feedback, det ger feedback att se andra växa och bli glada av något man själv gjort eller sagt. Så, egentligen är det rent egoistiskt, att ge feedback, för man får så otroligt mycket i gengäld av de man har gett till.

Jag ska snart ge lite boktips, jag ska bara tänka ut vad jag ska skriva om varje bok först. Det är böcker som man måste tänka efter innan man ska läsa, jag tror inte att det bara går att läsa en del böcker, eftersom när man har läst klart dem så är man inte samma person. Det är alltså ganska jobbiga böcker, rent mentalt. Men, vill ni stå still eller vill ni utvecklas? *ler*

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...